Sidor

lördag 25 augusti 2012

Vallvarv

Avverkade idag veckans tredje pass med tröskelträning. Där emellan har det fyllts ut med enstaka lättare återhämtningspass.

tisdag: 2,5 timme landsvägsdistans inklusive 2 x 20 min AT-

onsdag: cx-träning m korta startintervaller, trapplöp (AT+) och avslut med 10 + 15 min AT

lördag: 13 cx-varv på Vallen = 40 min AT-



Typiska störande storstadsinslag under dagens pass vid Slottsskogsvallen:

a) en familj från mellanöstern med väldigt många barn hade picnic mitt på grusvägen.

b) ett större gäng berusade ungdomar i 14-årsåldern korsade banområdet och skrek och ställde sig i vägen, vevandes med armar och tillhyggen

c) en mindre grupp solbadande tjejer lägrade en banomsluten gräsplätt och hade en vaken vovve med sig som skällde varje gång jag fick framhjulssläpp med T30:orna.

Trots allt var varvtiderna skapligt jämna:
3,12 - 3,11 - 3,10 - 3,10 - 3,10 - 3,11 - 3,11 - 3,10 - 3,12  - 3,07 - 3,10 - 3,11 - 3,09

Det här är ju numer klassisk cross-, och MTB-mark i Göteborg. Crosstrappan i skogen är framgrävd och jobbig. På onsdagar tränar vi här kl 18.15. Välkammad!

Måste också ge cred till Oakleys oranga persimmonglas  aka "Skanåker Edition" som på något underligt sätt tillför ljus i mörka förhållanden. Hur det går till är ett litet mysterium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar