Wolfgang Sylta är i farten.
Det finns en tanke bakom (skräll) att utöka till ett tredje hjulpar för crossen. Inbitna nickar nu förstående och övriga inväntar en väl komponerad, vattentät motivering som skulle kunna rättfärdiga vilket inköp som helst.
Ingen crossåkare med självbevarelsedrift kör 100 mil i bil en helg för att bryta med punka. De bäst lämpade hjulparen får sitta på hojen och ett reservpar ställs i depån. Ofta har de här två hjulparen däck med olika mönstertyper, vilket ger fyra möjliga däckkombinationer att välja på. Smidigt i händelse av ett skyfall sju minuter innan start.
De flesta träningstimmarna körs ju under veckorna och om man skrotar ett hjul eller punkterar en tub på torsdagen så får man sannolikt åka till tävlingen med antingen 1,5 hjulpar eller med ett nylimmat däck. Det är här som det tredje paret gör dig trygg. Träna hårt och testa gränserna, utan att riskera helgens tävlingar.
Mitt tredjepar är ett handbyggt set på Mavic Reflexfälg med oreducerade DT-ekrar och Michenav. Ytterst sitter gamla men grymma Tufo T30. Smala, snabba och med ett överraskande fäste, en tveksam kvalitet.
Igår; grym CX-träning på Vallen med ett gött gäng från MCK, GCK, Master och allt.
Nu; mer limning
Jaha, då ska det fästas här!
SvaraRaderahaha, skrattar fortfarande. Sjukt bra klipp.
SvaraRaderaBlir det Tønsberg, Norge den 27e oktober och crossa lite då?
Skicka inbjudan till info@cxsweden.com så lägger vi upp den i vår kalender och fyller bilen.
Radera