Sträckan;
Mölndal-Branäs-Mölndal-Kumla-Mölndal-Falun-Mölndal-Tanumstrand-Mölndal-Sunne-Mölndal-Stockholm-Mölndal;
mäter 430 mil, exkl. omkörningar. Bränsleförbrukning, inkl. cyklar på taket 0,7 l/mil. Traktorbränslet från sjöbotten ligger på ca 14,2 kr/l.
430 mil x 0,7 l/mil x 14,2 kr/l =
4 274 kr för en glad CX-cupdeltagare
2 137 kr för två glada CX-cupdeltagare
1 424 kr för tre glada CX-cupdeltagare
Rena fyndet för så mycket nöje - bara att signa upp sig i CX-expressen.
I nuläget sitter två cykelhållare på takstället, den tredje är trasig och har lämnats till Thules ombud för reparation. Det är förvisso bara tre månader sedan nu så den kanske dröjer ett tag ännu. Av kalkylen ovan ser man ju snabbt vad den får kosta att fixa till.
Sedan ska det ju till några övernattningar också, men det är ju där vänner, bekanta och kollegor får möjlighet att komma in och visa sina stora hjärtan. Läge att kolla upp alla släktingar i Mellansverige också.
Kvällen har annars bjudit på tublimning. En sista limfas samt montering av två Tufo T30 på enklare träningshjul. Som vanligt gick operationen av stapeln under ösregn och åska, i skydd av carporten. Ett sista tävlingshjulpar ska byggas framöver, sedan är uppsättningen komplett.
Testar ett par nya pedaler på crossen också, återkommer mer resultaten längre fram i sommar. Klart också att höstens målvikt på ekipaget är inom räckhåll - 7,5 kg med aluminiumhjul.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar