Sidor

söndag 9 september 2012

XC CX

Cross country cyclo cross - ett distanspass, cykeltest och äventyr i ett. Om ni frågar mig vad jag tycker allra bäst om i livet, så kvalar detta in på topp fem.



Konceptet är enkelt;
kör långt, galet och vilse på crossen.
På fickan: en halvliter vatten, en pump, en telefon och en kaka.

Verktyg? Nej, behövs inte eftersom crossen är fulländad och välbyggd :-)

Punkalagning? Nej, kör på tub. Fyra rejäla genomslag i går och mängder av vassa stenkanter. Inga problem.

En massa vatten och käk? Nej, håll låg intensitet. Njut istället av den tilltagande tröttheten - i hela kroppen.

För mig är detta verklig cykelglädje och att glida fram genom naturen en tidig höst är något av det vackraste och mest mentalt avslappnande som finns.

I går fick jag ihop fyra timmar och var lätt vilse vid två tillfällen. Jag blev utskälld en gång, mötte tre spökryttare på en ödeväg, kröp under staket, måttade hoppansats över en å och ställde av en MTB-åkare på asfalten.

Idag laddar vi för Introcross i Göteborg, vi ses vid volleyplanerna i Skatås kl 10. Ryktet säger att CX Sweden bjuder på fika!

Det blir en kanondag. Igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar