Sidor

onsdag 19 september 2012

Husdagen

Idag är det ett år sedan vi flyttade in i vårt hus på Eklanda Lund 46 i Mölndal. Detta firar vi med att lansera Husdagen vars innehåll och utformning diskuterades flitigt under frukosten. Bland alla förslag visade det sig till slut att den skulle komma att firas med ett saftigt crosspass toppat med en skål müsli och fil. Vanlig vardagslyx alltså.

För att ändå befästa dagens betydelse och symboliska värde har jag även ägnat mig åt att sortera cykelkläderna i den stora byrån i det rosa rummet. En rannsakande granskning genomfördes efter följande kriterier:

a) används mer eller mindre frekvent
b) har ej använts det senaste året
c) har ej använts de senaste fem åren
d) kommer aldrig att bäras igen, oavsett ovan

När jag stoppat tillbaka cykelkläderna från kategori a) i byrån visade det sig plötsligt vara mycket lättare att hitta det man sökte. Dessutom gled lådorna in och ut, utan ansats, våld och svordomar. Fantastiskt. Stärkt av den rationella handlingen steppade jag genast ner till tvättstugan och kvitterade ut en styck 125-liters sopsäck att samla upp b), c) och d) i. Den blev full och har nu placerats på hemlig plats i hemmet tills vidare. Ifall jag skulle ångra mig.

Kvällens crossträning vid Vallen samlade ett rekordstort gäng på ca 25 pers som slaktade ben, krängde tuber och hetsade på för fullt in i skymningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar