Sidor

lördag 13 oktober 2012

Falun lördag

Bilden nedan sammanfattar det positiva med dagens insats i cx-cupen. Efter en hel veckas "vila" hade jag bestämt mig för att chocka igång kroppen och gå "all-in" från start. Då ser det ut så här efter en minuts körning i superklassen.

En gammal hederlig startraket - en favorit från säsongen 2010. Bakom mig sitter Olof Åström och trea är dagens vinnare, David Eriksson. Därefter släppte jag sakta men säkert förbi 16 åkare och slutade som 17:e. Foto: Henrik Öijer.

Minuten tidigare och starten har precis gått. Jag ligger helrätt bakom snabbe Steen och Thomas Pettersson sticker på kanten. Bilden är tagen två hundradelar av en sekund innan Pettersson pulveriserar sin bakväxel och tvingas till cykelbyte. Foto: Henrik Öijer.

Tills i morgon har jag en annan taktik, bara snuvan ger med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar