Sidor

torsdag 17 februari 2011

Gula tider

Vill gärna spinna vidare på den förhöjda stämning som inträdde då jag letade fram den gamla bilden från Skoghall 2007 i förra inlägget. Många härliga cykelminnen härstammar från den gula tiden i Skara CK, d.v.s. åren från att jag började 2004 till dess att den nuvarande blå/vita dräkten infördes 2007. Vid det laget var jag den enda tävlande för klubben i seniorklass och åtnjöt förmånen att ensam ratta runt klubbens Ford Fonus. Lyxigt, men ensamt.

Om man sorterar gamla cykelbilder efter gul färg så får man fram en hel del godbitar och en del av dessa vill jag gärna föreviga genom att lägga upp dem i bloggen. Visst är det en svindlande tanke, att all text och alla bilder som man vid något tillfälle haft publicerade på nätet, teoretiskt sett finns tillgängliga för vem som helst i all framtid. När man väl publicerat så har man inte längre någon kontroll över materialet alls, värt en tanke.

Här kommer en bild som jag vill dela med världen, nu och för alltid. 

Året är 2005 och vi befinner oss i småländska Värnamo. Det är den 19:e juni, SM-linjet är i full gång och Skara CK har slagit läger på en solig gräsplätt inne i stan, varifrån vi stöttar Martin Erlandsson och Henrik Åbom efter bästa förmåga. På bilden ser vi Henke ta langning från Jan-Åke Ek som springer igång flaskan på trottoaren iförd obligatorisk Julakeps.

Väldigt snart kommer det en ny gul bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar