Sidor

torsdag 5 september 2013

Bloggtrender

Bloggtrend nr 1 - gör reklam för din hemort. 
Kanske står det en korg muffins utanför dörren i morgon bitti med nybakta hälsningar från kommunkontoret. Om inte muffinns.... så kan jag acceptera en återbäring på den oskäligt höga bygglovskostnaden. Skäms lite, Mölndals kommun, som annars är en förträfflig plats att bo på. Se bara på utsikten från Eklanda nedan, landet och staden på samma gång.

Bilden är tagen 4 km från Linnéplatsen, 1 000 meter från närmsta köpcentra och 12 bilminuter från Göteborgs Central. Det finns säkert kollektivtrafik här i närheten också. Ojojoj.

 

Bloggtrend nr 2 - sprid budskapet om dina defekter
Jag har haft ont i huvudet och bihålorna ett par dagar nu. Därför har jag inte loggat någon träning, varken på Strava eller här i bloggen. Jag känner att jag vill berätta det. Så att ni vet varför, annars kanske någon går och undrar. Jag var förkyld för ett tag sedan också och förra året skar jag mig i tummen.

Om jag hade haft ont någonstans så hade jag förstås redogjort för det också. Då hade jag kanske inte kunnat träna heller, på grund av det. 

Bloggtrend nr 3 - var ironisk och elak
Driv hejdlöst med dina bloggkollegor, hiva dynga på folk som inte kan försvara sig och stäng kommentatorsfältet. Ta inga fångar, lämna inga tvivel och håll fasaden uppe till varje pris.

Här kommer ett exempel på hur man kan få med alla tre trenderna i ett kort inlägg om gårdagens cx-träning;

Onsdagar innebär crossfest vid Slottsskogsvallen, Göteborgs centralt belägna cykeloas. Det är inte ofta man cyklar in mot centrum för hård träning och intervaller och dessutom får vara ifred för bilar med stressade, omdömeslösa förare. Igår uppvisade vi faktiskt prov på samspel med en bilist, då vi utan större incidenter samsades på grusplanen med en övningsförare som effektivt lyckades slakta en omgång SAAB-lameller inom loppet av 90 minuter. Det stack i näsan av en frän lukt, mixat lameller och en lätt dragen handbroms, ackompanjerat av en liten bensinmotor på 4 000 varv.

Kroppen kändes lite seg igår efter en förkylning som inte vill släppa riktigt så därför var planen att ta det lite lugnt, vilket alltid misslyckas i det aktuella sällskapet. Trösten ligger i det faktum att min formkurva borde peka uppåt medan den planat ut hos dem som tävlat hela säsongen på landsväg. Nu är det ju sällan man vinner en crosstävling på grafer, även om någon borde göra ett allvarligt försök att presentera dito, understött av vackra wattsiffror för en kommissarie innan start. Kanske får man kliva upp ett led, ingen är ju helt påläst om reglerna inom cross ändå.

För att hålla koll på vad som händer inom cykelcross i Göteborg ska ni som vanligt klicka runt på de här sajterna;

CX Gbg
CX Sweden
Göteborgs CK

Och om ni, som jag, har glömt teckna tävlingslicens för 2013 så är det läge nu efter Alexandra Engens VM-guld. Svenska Cykelförbundet låter din licens gälla för hela 2014 också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar