Sidor

lördag 16 juni 2012

Från Vätterns mitt

Just det. Samtidigt som sambon susade runt sjön (för 10:e gången) i gott sällskap så avstod jag i vanlig ordning. 2005 körde jag min sjunde runda och suget har inte hittat tillbaka sedan dess, inte ens efter ett besök i Motala och kravalltältet på torget under fredagskvällen.

Pigg på aktivitet körde jag istället ett kortare alternativvarv till fots på Visingsö, mitt i Vättern. Färja från Gränna på förmiddagen och sedan en vandring på 13 km på lite blandade vägar. Dit näsan pekade och lusten tog mig, helt enkelt.

Här kommer några bilder från ön:

Soffor med utsikt. Fastlandet med Gränna i bakgrunden.

Från skog till öppet landskap - i ett steg.

"Ehn träähsturl pah ehn muhrken bryga."

Uppradade idyller.

Vägen ner mot Rönäs.

Småbåtshamnen på ostsidan.

Visingsborg - ljust, luftigt och med stor potential. Strandnära. Fint objekt för den händige. Taket behöver bytas. Utgångspris: bud.

Två timmar ströv, 50 spänn färja och morotsbröd i säcken. Vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar