Sidor

söndag 5 juni 2011

Mumien GP

Eller "Chalmers Runt" som närmare beskriver vad det gick ut på. Förutsättningarna för dagen var en gemensam klass för alla GP-sugna, blandat elit och senior. 45 min plus två varv på en bana som mätte 1,2 km motsols runt halva Chalmers Tekniska Högskola, mitt i Göteborg. 

Pommac ska serveras kall. Foto: Caroline Filipsson.

Segrare blev Erik "Solo" Saeden, som tidigt kastade loss och avslappnat vevade runt i sin ensamhet "som om han vore avställd". Både Jocke och Johan, också från Epic MCK Elit, tryckte sig in på topp fem. Fint.

För egen del var siktet ställt på att fullfölja. Brutalt lågt alltså, men ändå passande med tanke på nuvarande form och upplägg på året. Som sista icke varvade cyklist lyckades jag också ta mig i mål på en 17:e plats. Hade faktiskt en del krafter kvar på slutet och tanken var, precis som hos de andra fem i gruppen, att förvalta dem på upploppet. Otur då att MCK:are nummer två i gruppen (vem var du?) lade sig på sidan i sista kurvan och ställde av mig i början av målrakan.

Något sammanbiten i starten. Premiärnerver månne?

Men, viktigast av allt var upplevelsen. Att få köra GP mitt i stan är förbannat kul och cykeln gick bra, trots ett tvingat hjulbyte till ett helt oprövat par strax innan start. All heder till Olgarsson och gänget i Team Mumien som verkligen bjöd upp till cykelfest idag. Bra jobbat!

En och annan inköpsgrundande incident noterades runt varvet, hoppas det gick bra med alla som skrotade.

Inom kort kommer fler bilder upp i webbalbumet, håll utkik.

4 kommentarer:

  1. Nej nu känner jag mig taskig, men det va ju så himla varmt!
    /Erik

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken underbar bild från podiet! =)

    SvaraRadera
  3. Vi var flera som hörde Jossan viska "det hade varit gott med lite Pommac i värmen" sekunderna innan. Ingen skugga faller härmed på Erik.

    Caroline tog många fina bilder under loppet. De kommer upp i Picasaalbumet här på sidan så snart det blir lite sämre väder ute ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha, vilken klockren bild!
    Jo, jag var väldigt sugen på pommac! Verkligen! :)
    / Jossan

    SvaraRadera