Sidor

lördag 26 mars 2011

Krönstöten

Idag bjöds det suveräna förutsättningar för riktig hårdköra så jag slet mig med under två timmar av Epic MCK Elits första kuperade "gasarunda" för året. Eftersom jag var ensam med dubb av tio man så fick jag en fin intervall - på just två timmar. Även om jag inte var så pratglad med min vidöppna mun så njöt jag ändå lite av situationen, solen och farten.

De här bilderna från sidan kostar lite när det går fort och man släpar på 13 kg dubbat.

På toppen av backen mellan Landvetter och sängfabriken stannade jag till för att se vem som skulle komma tillbaka först upp över krönet. Plockade fram mobilen för att dokumentera och vilken belöning man fick för det! Två meter Gustavsson lekte med bergsgetterna och var inte bara först upp utan stötte stenhårt och fick lucka över krönet. Imponerande - se själva.

Okrönt på krönet?

Efter Landvetter styrde Epiclaget med diverse gästspelare upp mot Partille för att gasa vidare i backarna. Jag körde hemåt över Mölnlycke och kramade ur det sista ur benen på baksidan av Kråkan.

Om prognosen för söndagen håller så kan det nog bli R3-premiär för i morgon. Vore fint att hinna köra in den före det första galna tisdagspasset med MCK och få ett pass innan det ska vurpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar