Sidor

lördag 11 februari 2012

Lördag i Hoogerheide

Lördag och styrka på schemat. Fortfarande som en del i en grundträning som så småningom får sin final under 10 dagar på Mallorca i april. Därefter ska jag konservera, njuta och rulla mig igenom sommaren på nytt fräscht material som jag lär få anledning att återkomma till en annan dag.

Idag skulle alltså bättre delen av förmiddagen avverkas i tvättstugan så jag laddade upp, inte bara med skön musik utan även med lördagsdator, lyxigt värre. Fick mig en rejäl dos cykelcross när jag åkte runt banan i Hoogerheide med Christian Heule.

Hängde på Darvells hjul ett tag men avancerade senare uppåt i fältet.

Det här med att köpa en dyr Tacxtrainer, ladda ner virtuella alpetapper och tävla mot pixelcyklister torde se en ände nu när proffsen kör med GoPro HD-kamera på styrstammen. Träningstiden fullkomligt flyger iväg på testcykeln och man kommer på sig själv att sitta och luta med i kurvorna. Värst inne i matchen var jag nog när cyklisten framför fick sladd i ingången till en kurva och jag nästan drog ur ena foten ur pedalen. Sweet!

Så, ta och rigga datorn och åk med på några världscuper, eller varför inte värma upp på VM-banan i Koksijde bakom Sven Nys:



I morgon körds det ute för första gången på två veckor. Fortfarande snäppet vassare än HD-kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar