Sidor

onsdag 8 februari 2012

Hänt på TC-fronten

Dagarna går och träningspassen på Monarken i tvättstugan rullar på fint. Någon sorts hårdhet smyger sig in i kroppen, återhämtningen snabbas upp och det känns allmänt bättre och bättre. Har också hittat det efterlängtade TC-flytet, där varje pass är underbart och huvudet står för halva insatsen.

Efter ett bittert meknederlag i söndags, då jag lyckades skrota svänghjulsaxeln, är 828:an nu "up and running" igen. Mycket tack vare en fantastisk service från Monark Exercise i Vansbro, ni har verkligen något att vara stolta över där. Ett samtal - ett paket på posten dagen efter, inga konstigheter.

Troligen är jag ensam i Sverige om att ha fördärvat en svänghjulsaxel. 
Reservel 9300-18, för er som blir lite sugna.

I samband med axelbytet skiftade jag även ett par lager, bytte kedja och justerade in allt perfekt. Tidigare arbeten i förra veckan inkluderade rostskyddsmålning, byte till rostfria bultar och en allmän uppdatering av Monarks sprängskisser. Nu ska den klara sju år till utan några större insatser. Snacka om tuff och prisvärd träningsutrustning!

Som alla cyklister vet så behöver man saker att tänka på när intervallklockan går långsamt. Som t.ex. hur man på bästa sätt riggar högtalarna utifrån givna förutsättningar. Resultatet blev en ny placering, ovanför dörren med en elegant vinkel nedåt för bästa diskanteffekt. Subbasen kom upp i ett fritt läge på översta hyllplanet, bort från lösa föremål och annat som gav resonans. En oskarvbar kabel begränsade möjligheterna lite där och enda alternativet var egentligen inne i torktumlaren, en lösning som jag inte tror på alls.

Fläkt förstås, verktygslåda nära till hands samt halmhatt till nedvarvningen. Diskanthögtalare på eklist, fint ska det vara. Plastblomman fick inte plats i bild, men den står där uppe till vänster och ser grön ut.

Här är fler sköna snubbar som skriver om sin TC-träning. Aningen mer fokus på kroppswatt istället för högtalarwatt:


Givetvis har jag också kört 4x4, men till skillnad från alla andra håller jag mina wattdata hemliga. Ett tag till. Ni behöver inte vara oroliga, det är sju månader till säsongen.

1 kommentar:

  1. Jag var lite orolig för att mina watt inte är där de borde. När jag läste det här så insåg jag att felet var att jag låg med fel säsong som mål. Nu ställer jag om till cyclocross jag också.

    SvaraRadera