Sidor

lördag 25 februari 2012

Jag tror bestämt...

... att våren är på väg.

Annars dök den här kallelsen upp i lokalpressen. Stora, tomma industrilokaler, alldeles intill E6:an i Mölndal och ett stenkast från Mölndals Bro - en naturlig samlingsplats för cyklister tillika centrum för kollektivtrafik.

Är ni med nu, så sjunger vi tillsammans:

"Vad ska vi göra med pappersbruket, 
vad ska vi göra med pappersbruket, 
vad ska vi göra med pappersbruket i den stora staden? 

Fyll det med trägolvscirkel, 
fyll det med trägolvscirkel, 
fyll det med trägolvscirkel i en härlig vinkel."

I sedvanlig optimistisk och marknadsdisorienterad anda konstaterar vi att Göteborgsområdet hyser massor av cyklister. Så det är klart att en velodrom skulle bära sig här. Eller?



Idag trillade också de sista komponenterna på plats inför stundande cykelbygge. Nu väntar jag bara på det allra sista, stora paketet från Italien som bör dyka upp om en dryg vecka. Har så smått börjat göra Cervelon klar för försäljning och tänkte även släppa iväg min Bottechia för er som suktar efter stål och 80-talsformer.

Ni missade väl inte att Emil Lindgren tvålade till världsmästaren och vann dagens etapp på Cypern. Sådant där gör mig riktigt glad, grattis Emil!

Världklass!

Dags att lägga datorn åt sidan nu och ägna lite kvalitetstid åt min gräsänklingsspecialite - ostkaka.
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar