Sidor

lördag 4 september 2010

Tisdag är CX

Så här roligt hade vi i tisdags då MCK premiärtränade på cykelcross, i regi av undertecknad och Cykelcity-Lasse:

Karlsson satsade på årsbästa direkt och skrotade bakfälgen i en tekniskt mycket komplicerad och svårkopierad asfaltskrasch.

Mellansnack i geometriskt perfekt cirkel.

Vid första anblick kan man tro att den här bilden är misslyckad. Sedan ser man någon i vänsterkanten, på väg hem för att byta hjul.

Tvåvarvsheat med jaktstart är en klockren träningsform. Trångt mellan Lasse, Patrik och mig.

Henrik och Chris rundar.

Lasse kör "cykeltjuven".

Patrik kör "skogen".

Sven gjorde en storstilad comeback efter ryggbrottet.

Axel goes garden glove. Det var ena snabba rackare de där...

Med fullt tryck och 42/14 ut på gruset släpper det lite lagom trots Tufo Flexus Cubus. Det här är cykelglädje!

Det blev en lyckad och omtyckt första tisdagsträning som satt kvar fint i benen när onsdagens 3x20 min sweet spot skulle köras. Det blev ett ganska trögt pass som ändå genomfördes fullt ut och värre skulle det bli.

På torsdagskvällen fick jag en 90 minuter lång lucka under pågående kick-off och begav mig raskt till Kungsbackaskogen där det enligt uppgift skulle finnas ett motionsspår. 2 000 meter per varv - perfekt för 8/2:or, men även för knäont visade det sig. Efter fyra intervaller blev det tvärstopp, tandvisning och svordomar och först efter omfattande stretching kunde jag halta hjälpligt till bilen. Löparknät är tillbaka, för fjärde året i rad och gissningsvis kommer löpträningen att få strykas helt framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar