Sidor

torsdag 15 juli 2010

Nödpromenad


Maffig solnedgång över Sisjön ikväll. Som en skarp kontrast till stillheten i bilden kan jag meddela att dussinet unga badjävlar strax bakom mig gjorde sitt bästa för att sätta hela flytbryggan i självsvängning, med gott hopp om att sjösätta både kamera och fotograf.

 
Foto med en Sony Ericsson C901, exponeringskompenserad till -1,3.

Före det sköna skådespelet på himlen hade jag genomfört en nödpromenad runt sjön. Halsen känns inte okej för träning men en promenad kan man ju alltid inbilla sig stärker kroppen samtidigt som det försvagar karaktär och självkänsla. Reflekterade över det faktum att jag inte kan röra mig till fots i terräng utan att automatiskt granska den med crossögon.
 
Grusserpa som framkallar cx-sug.

Grusraka som framkallar cx-sug.

Sammanfattningsvis. Det mesta framkallar cx-sug just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar