Sidor

tisdag 13 juli 2010

Bytes: bil mot GPS-klocka

Igår körde jag de första intervallerna sedan partempot under de sista varven av Östgötaloppet i april. 3 x 10 min förgyllde kvällspasset och det kändes faktiskt riktigt bra. Men desto viktigare - det var förbannat kul! Under perioden onsdag-fredag blir det mycket cykel i Bohuslän och jag kommer att göra flera testvarv på min gamla referensbana utanför Hunnebostrand; Åttan - varvet som går i en stor åtta och har åtta backar.

Kvällens löpträning fick se en makalöst seg start som jag trotsigt och bestämt forcerade med ökat tempo uppför. Efter 30 minuter släppte stumheten i benen, även om det är svårt ibland att hitta rytmen i kuperade Änggårdsbergen. Idag var det extra slitigt i det tropiska klimatet som uppstått efter ett ihållande regn och höga temperaturer. Tröjan gick att vrida ur efter 10 minuter och jag såg både tiger och kakadua längs stigen...

Änggårdsbergen Runt (50 min) är inte platt. Uppvärmning från 30 till 120 m.ö.h.

Är lite sugen på att införskaffa en Garmin GPS-klocka för att mäta sträcka och se kilometertider. Kan mottas som dellikvid för en Audi A4 Avant 1,8 Ts Quattro -99. Nyservad, nybesiktad och känd från SM- linjet 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar