Sidor

måndag 16 juli 2012

Opunkterat och tester

Fotograferade den här cykeln i belgiska Antwerpen förra veckan. Mycket kan man säga om skicket på framhjulet, men punktering har det i alla fall inte.




Detta blir också femte passet med "nya" sadeln, min avklädda och helnakna SLR. Hittills har jag inte funnit någon nackdel och jag märker inte någon skillnad i varken komfort eller friktion. Återstår att se om den ev. sliter på byxorna. Jag har slipat ytan med ett grovt sandpapper så att den närmast påminner om mocka, den blir alltså inte hal, inte ens när den är blöt. Som det känns nu så sitter den kvar in i säsongen med sina 122 gram.

Ni har väl inte missat att Euron kostar 8,6?

Under test är även ett par nya, lätta snabbkopplingar på 46 gram i prisklassen 250 spänn. Skalar bort 70 gram som jag inte har någon nytta av alls. Det är dock viktigt att de sitter fast och är enkla att öppna och stänga snabbt. Om det blir aktuellt med hjulbyte under tävling så får det ju inte trassla och den här modellen känns både säker och ganska enkel.

Nu; dags för årets första Kanskecross. Det vill säga, kanske blir det av, kanske blir det riktig crosskörning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar