Sidor

torsdag 26 juli 2012

Kort crosslycka

Kvällen erbjöd sagolika förutsättningar för crossträning i närliggande Änggårdsbergen. På grund av värmen orkar folk inte ta sig ut för att jogga och då töms stigar och grusvägar på hörlurszombies. Fritt fram för snabba kurvor, släpp och sprätt över backkrön.

Det är inte mer än ett dygn sedan jag slog mig för bröstet och konstaterade att tekniken nog vässats en del sedan sist och att förmågan att köra både fort och över stenar och stök utvecklats till det bättre. Men säg den lycka som varar. Och klarar en vass sten i 40+ km/h.

Lycka! (kl 19.36)

Olycka! (kl 19.49)

Extra tragiskt att limfogen för en gångs skull satt som berget.

Faktiskt min första genomslagspunka på en crosstub. En rejäl smäll lite snett från sidan i hög fart. Hjulet är oskadat men däcket gick inte att rädda. Tur att Tufo Flexus Cubus är lagerlagda. Otur att det nya spännande kombokonceptet "Grillcrossen" är planerat tills i morgon kväll. Får förlita mig på en tillfällig, likväl ohelig, kanttrådslösning tills vidare, för en stresslimning så här tidigt på säsongen känns inte som lösningen jag kommer att jubla över senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar