Sidor

söndag 12 oktober 2014

Rapport Introcross

Upp till Alingsås och Allebike igår för ännu en omgång av Introcrossen. Fantastiskt höstväder med sol och 15 grader, träningstävling i kortärmat och en skön stämning på gården. Efter lite lätt träning satte vi av ut på ett visningsvarv runt banan, som jag förstod ska utgöra nästa helgs Cupbana.

Troligen kvarstår några justeringar eller rent av alternativa dragningar, för underlaget inbjöd i första hand till MTB, BMX eller häst. För att på ett framgångsrikt vis tävla i cykelcross här rekommenderar jag tubdäck med största möjliga luftkammare och lägsta möjliga tryck. Hästhagarna är inte snälla...

Men som sagt, området och stämningen där ute är det verkligen inget fel på och alla kommer förstås att tycka olika om banan beroende på hur bra eller dåligt det går. Själv har jag nog lite att jobba med på motivationssidan och jag började direkt efteråt med en skön timmes skarv tillsammans med Mattias och Erik. Upp runt Horla och kort lagtempo på E20 hem. Cross i varsin ände på skalan!

Juli eller oktober?

Notera hur Mattias har upptäckt grusvägen parallellt...

Själva träningstävlingen då? Jo, jag kom tvärsist, varvad två gånger. Dock hann jag med ett mekarbesök i bilen, två kedjehopp och en diskusson med Ola på näst sista varvet. Hoppas det går lite bättre nästa gång.

Idag blev det en skön tur i regnet med Saeden och Reck. Mest asfalt men också en del grus och lite stigar. Det tråkiga vädret betyder så mycket mindre där inne i skogen och man håller lättare värmen, trots vätan. Reck punkterade bakhjulet utanför en mindre gård och innan vi hann byta slang så hade bonden slagit upp portarna till sin verkstad, med värme, ljus och en kompressor. Sedan var det bara att ange önskat tryck på manometern och tacka för vänligheten. Snabbaste och trevligaste punkalagningen inklusive pumpning någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar