Sidor

söndag 11 augusti 2013

Källbyexpressen

Här kommer några sköna bilder från skön cykling. I fredags morse tog jag cykeln till jobbet i Kungsbacka och frestade sedan med att sträcka upp till svärföräldrarna i Källby på kvällen. 17 mil via Bollebygd, Borås, Annelund, Larv och Jung.


Full tank. Rullade ut från Kungsbacka i skön medvind mot Borås. Kom ikapp "Vallda-Jonas" och fick sällskap upp till Ubbhult och ner mot Hällingssjö. Fick snackat lite cross, såklart.

Ett par timmar senare sålde Mörlanda Livs i Annelund dagens sista bulle till dagens första GCK:are. Tog fem minuter på bänken i solen utanför men såg ingen levande människa.

Sedda ur rätt vinkel och med tillräckligt många lumen är mina Sidiskor fortfarande vita efter att ha dragits i asfalten. Just här ser de ju faktiskt snygga ut, och gott är väl det, för då blir jag glad. Vita italienska dojor - precis som Vanheden. 

Hudene - som en påminnelse om det jag saknar på vissa kontaktytor.

För er som inte kört vägen över Fåglavik - den är värd att uppleva med vilket fordon som helst. Och känslan av att komma ut ur skogen och rätt in bland vajande sädesfält på slätten är också häftig. Särskilt om det är en vacker kväll med låg, stark sol...

...som gör att fälten skimrar i guld. Kolhydrater på spröt! 

Dogmans röda metalliclack glänser ikapp med humöret. Och för er som undrar om jag använder musik när jag långcyklar är svaret; ja, Campagnolo Bora.

Sista timmen dog sidvinden ut och jag passade på att plocka fram flaskan med sportdryck. Sedan blev det åka av. Grym känsla att kunna öka på slutet och ligga och småpressa till solnedgången. Den här bilden är tagen tre kilometer innan Källby, på vägen från Hangelösa.

Totalt 6 timmar och knappa 20 mil under fredagen. Därmed får kroppen anses vara uppmjukad och klar efter kraschen i onsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar