Sidor

onsdag 28 september 2011

Som ni misstänker...

... så går den mesta tiden åt till cxsweden.com just nu. Efter en normal arbetsdag och kort träning växlar jag in på CXS-spåret ett par timmar. Därefter hänger jag upp gardinstänger och oroar mig över luftvärmepumpen samtidigt som jag är insnodd i nätverkskablar i mina oförtrutna ansträngningar att få fibereländet att fungera i huset. Sambon vinkar godnatt redan vid 24-tiden, då tar jag en kaffe och slänger in andra växeln med ett elementmontage i verkstaden eller en djupdykning i huspärmarna.

I går fick jag faktiskt till ett cykelpass, det första på 16 dagar. Jag körde rundan över Mölndals Bro-Lindome-Spårhaga, en kvällsklassiker på 36 kilometer. Stärkt av liniment avverkades passet trotsigt i kortbyxor eftersom det var runt 17 grader och lite sol i kanten. Idag är jag trött i benen men lyckades ändå pressa mig runt en 9 km kuperad löpbana i Bunketorp tillsammans med proRUNNING. Magen lämnade in ganska tidigt och jag förkunnade för löpsällskapet att jag inte skulle bli att räkna med mot slutet. Istället erbjöd jag ett kilometeruppdrag att spurta utifrån men det välmenande tilltaget ställde av gruppen och jag fick slå av på takten, spara magen och se kollegorna spurta mot segern.

Imorgon blir det väskhämtning hos suveräne James på Epic Travelgear, som går in och stöttar CX-Cupen 2011. Räkna med schysta varupriser från Sveriges fräckaste väsksortiment även i år alltså.

Slutligen; lite bilder från veckan som gått.

Flyttkarlen Erik under decenniets mest välplanerade logistikinsats. Tre ekipage, varav två med släp, backade IN hos Shurgard och tömde förrådet med närmast kriminell hastighet.

Glad sambo packar upp ny soffa som beställdes för åtta veckor sedan och hämtades och installerades dag ett i huset.

Resultatet av första nattskiftet i blivande verkstaden. Varför sova när man kan hänga upp carbon på väggen? I kväll kom elementet in, och sedan i onsdags hänger alla hjulen från taket.

Nu gäller det att snåla och återanvända, två begrepp tidigare okända för mig, som verkar vara populära i husvärlden. Här räddar jag en sen fredagskväll och två skrotade kökslampor som blev EN fungerande ljuskälla över bordet i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar