Sidor

onsdag 20 oktober 2010

Falun & Ludvika

Oktober månad 2010 raderar alla mina tidigare rekord och omdefinierar begreppet "full planering". Jobb med flytt till nytt kontor, mässor och leverantörsbesök med utlandsresor. Planering, utförande och möten med CX Sverige som står bakom Merida Northwave CX Cup 2010. Uppdrag inom två cupdeltävlingar i Lidköping och en i Göteborg. Samverkan, återkoppling och väskdistribution med Epic och sist men inte minst eget deltagande och en efterlängtad crossatsning. Ikväll var jag dubbelbokad på två telefonmöten men hann ändå få in en timmes träning samt författande av PM, uppdatering av LCK:s hemsida och ett par pressreleaser inför helgen. Allt det här är vardag nu men det kommer att kännas skönt när jag kan fokusera mer på träningen igen. Inför helgens tävlingar i Lidköping blir det till att köra med den energi som finns kvar när allt annat är klart. Som tur är kan jag få en kick av ett bra genomfört arrangemang också, men det ger ju inga cuppoäng.

Så här när dygnets andra arbetsdag lider mot sitt slut känner jag ändå att en kort rapport från helgens crosstävlingar är på sin plats.

Åttonde plats i Falun och sjätte plats i Ludvika gav mig en femteplats i Superklass totalt efter helgen och det är jag riktigt nöjd med. Något begränsad i benen på lördagen efter tre dagars vila och resa så jag fick motvilligt släppa iväg chansen till en femteplats på Lugnet under sista varvet.

Kroppen kändes betydligt mer dynamisk på söndagen och gasreglaget gick att vrida hela vägen när det behövdes. Efter en tidig och oplanerad avledningsmanöver i tangentens riktning fick jag jobba mig fram från runt 15:e plats med fullt fokus framåt tills det var ett varv kvar och dags att säkra placeringen, något jag gjorde på sämsta tänkbara sätt genom att lägga mig i en gräskurva. Med lite asfaltsraka på slutet gick det dock att återta.

Cykeln går fantastiskt fint och om jag bara får lite bättre kontroll på bromsarna så blir det helt perfekt. Tuberna sitter där de ska och 42:an fram känns helt rätt så länge det är torrt och lättåkt. Det lär väl ändra sig för eller senare.

Cred till banläggarna i Falun för en snabb och varierande bana featuring Sveriges tyngsta plankhinder i motlut som fick även de allra mest spänstiga åkarna att "doppa" hojen mellan hindren. Arrangörerna i Ludvika ska också ha mycket beröm för sin känsla i banbygget och de toppade faktiskt Falu CK inom kategorin tokiga hinder med de reflexprydda betonggrisarna som stod på tvären efter ett snabbt asfaltsparti.

Riktigt kul med två torra, publikvänliga banor av helt olika karaktär redan första helgen.

Prestigeklassen i Falun såg en het duell på upploppet mellan "Spurt-Jens" och "Skärmhjälms-Emil" som numer försvarar sin missprydande spoiler med att "den är fastlimmad".

Bildvisning under pågående mys- och återhämtningskväll på vandrarhemmet i Falun. Fr.v: Steve Slättmyr, CCL och Mats Harring.

Allt klart i Ludvika för kontroll av teamets lufttryckschef Patrik Elgström som jobbar med två decimaler. Fr.v: Tufo, Dugast, Tufo, Tufo, Tufo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar