Sidor

tisdag 12 februari 2013

Viktjakt

Spinner vidare på föregående inlägg om jakt - nu ska sambon bli ännu snabbare uppför Sa Calobra och detta med hjälp av en lättare cykel. Vi (jag) går på viktjakt bestyckad med en köksvåg och ett internt sponsorskap.

Jag har länge önskat att hon vill att jag köper en ny stolpe till henne och idag presenterades äntligen en gåva av kärlek i form av 141 avhyvlade gram.



Det var tider det, när man kunde skala av vikt i den här klassen på sin egen hoj. Numer är det enstaka gram på någon bultstackare här och där. Perfektionens baksida...

Förutom blystolpen som nu förpassas till blandatlådan så är styrstammen av samma fabrikat misstänkt tung. Visionen där är att få till ett för innehavaren kostnadsfritt utbyte där också redan inom tre år. Av strategiska skäl har jag i förbifarten också berört den tunga sadeln, men där är det ytterst tveksamt om jag når framgång under cykelns beräknade livstid - 35 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar